Збудували всього кілька екземплярів: що відомо про знищений на Донбасі російський дрон "Охотник"


Конкретна причина зниження дрону залишається неясною.

Літальний апарат, що розбився 5 жовтня неподалік Костянтинівки в Донецькій області, виявився останньою моделлю російського ударного безпілотника Сухой С-70 "Охотник". Спочатку його здивували, вважаючи, що це збитий Су-25.

Згідно з інформацією від Forbes, до сих пір неясно, що саме трапилося. На запису, зробленому з землі, видно, як військовий літак атакує стрілоподібний безпілотник, внаслідок чого останній падає на землю.

Видання повідомляє, що російські військові, ймовірно, ухвалили рішення знищити свій безпілотник через його несправність. Вони не хотіли, щоб дрон здійснив аварійну посадку практично цілим на території, підконтрольній Україні.

За інформацією Telegram-каналу Fighterbomber, що асоціюється з російськими військовими авіаційними силами, українці разом зі своїми партнерами "ретельно розберуть його на частини та, звісно, вивчатимуть його складний внутрішній устрій". Відзначається, що цей безпілотник пройшов стадію тестування.

"Справді, є надія, що ця ситуація виникла через втрату контролю з нашого боку внаслідок відмови техніки або ж недорозуміння з ребманами. Можливо, також мова йде про технічні збої у БПЛА з інших причин, а не про те, що дрон був перехоплений ворогом. Проте, безумовно, цей інцидент потребує ретельного розслідування," -- зазначив Fighterbomber.

За інформацією Forbes, однією з можливих причин втрати безпілотника може бути те, що "Охотник" зазнав значних радіоперешкод у цьому секторі фронту. Існує ймовірність, що БПЛА не є повністю автономним і потребує безперервного зв'язку з операторами на землі. Цю особливість конструкції тепер можуть підтвердити українські та союзні аналітики, які вивчають уламки безпілотника.

У січні 2019 року на російському авіаційному порталі вперше з'явилися розмиті знімки безпілотника "Охотник". На цих фотографіях було зафіксовано тягач, що тягне безпілотник по засніженій злітно-посадковій смузі в новосибірському аеродромі.

Конструкція безпілотного літального апарату С-70 реалізує концепцію "літаючого крила" і передбачає застосування композитних матеріалів та стелс-технологій, що забезпечує йому низьку видимість у повітрі. Дрон важить близько 20 тонн, а розмах його крил становить приблизно 20 метрів. Приблизна вартість одного апарату сягає 7,3 мільйона доларів.

Безпілотний літальний апарат може бути обладнаний або одним турбореактивним двигуном АЛ-31Ф, який також застосовується на винищувачах Су-27, або покращеною версією АЛ-41Ф, що встановлюється на Су-35С та прототипах Су-57. Це було продемонстровано на макеті на Міжнародному авіаційно-космічному салоні МАКС у 2019 році. Згідно з даними, максимальна швидкість дрона досягає 1000 км/год при перевезенні корисного вантажу всередині.

Літаюче крило, яке нагадує стелс-бомбардувальник Northrop Grumman B-2 "Охотник" ВПС США, теоретично здатне пробивати оборонні системи супротивника для доставки боєприпасів. Цей безпілотний літальний апарат відноситься до того ж класу, що й китайський безпілотник Tian Ying, а також розвідувальний БПЛА Lockheed Martin RQ-170, який використовується ВПС США.

Існує ймовірність, що С-70 розроблявся як Loyal Wingman (в перекладі — "Вірний супутник"), під керівництвом Су-57. Зовні літак демонструє певну схожість з RQ-170. Деякі експерти вважають, що російські інженери могли мати доступ до аналогічного апарату, захопленого іранцями. Однак проект безпілотного літального апарату "Скат" розпочався ще в 2005 році, а С-70 є його подальшою еволюцією.

Наприкінці травня 2019 року із С-70 було проведено серію льотних випробувань, під час яких дрон пролетів кілька метрів над злітно-посадковою смугою заводу НАПО. 3 серпня 2019 року С-70 здійснив свій перший політ.

27 вересня 2019 року Міністерство оборони Російської Федерації опублікувало відеоматеріали, що демонструють перший політ безпілотного літального апарату С-70 у супроводі винищувача Су-57. Згідно з інформацією, БПЛА виконував автономні завдання протягом понад 30 хвилин, взаємодіючи з Су-57 для тестування можливостей розширення радіолокаційного діапазону та дальності дії винищувача, що дозволяє використовувати далекобійну повітряну зброю за межами досяжності систем протиповітряної оборони противника.

12 лютого 2021 року джерело у ВПК РФ повідомило, що на Новосибірському авіаційному заводі імені Чкалова будуються три додаткові прототипи. Друга модель є модифікованою копією 1-го прототипу, тоді як 3-й і 4-й прототипи будуть ідентичні серійному випуску.

Нагадаємо, що у Росії на початку жовтня нібито розбився літак Су-25. Війська РФ використовують цей вид авіації у війні з Україною. Разом з ним міг загинути пілот.

Related posts