Як подолати обмеження Google та продовжити користуватися блокуванням реклами.


Чому Chrome деактивує адблокери?

Google вперше ясно окреслив свої наміри щодо блокувальників реклами ще в 2019 році, коли обговорювалося, як на розширення вплине оновлення Chrome до платформи розширень Manifest V3, яке має набути повної чинності наступного року.

Тут багато технічних подробиць, але досить сказати, що розробники блокувальників реклами були незадоволені. Google заявляє, що Manifest V3 має зробити розширення Chrome безпечнішими, і що він "не перешкоджає розробці блокувальників реклами та не заважає користувачам її блокувати".

Однак оновлення закриває доступ до API веб-запитів, на який покладаються багато блокувальників реклами, а не тільки uBlock Origin, для повного блокування трафіку на шкідливі сторінки та з них.

Генеральний директор Ghostery, компанії, що спеціалізується на блокуванні реклами, Жан-Поль Шмець роз'яснив ситуацію з системою дозволів для веб-сайтів: "Основна мета полягала в підвищенні рівня конфіденційності, проте реальних змін не сталося. Оскільки ефективні розширення, що відповідають стандарту Manifest V3, вимагатимуть доступу до кожного конкретного сайту, користувачі можуть ставитися легковажно до таких запитів, що підвищує ризик шахрайських дій."

Кшиштоф Модраф, директор з інженерії та продуктів компанії Ghostery, підтвердив цю інформацію, зазначивши, що "додатки позбудуться критично важливих функцій та прав, які раніше давали їм змогу оперативно реагувати на нові загрози прямо з пристроїв користувачів".

Таким чином, блокувальники реклами, які не використовують Manifest V2, можуть стати ще гіршими, а шкідливі розширення можуть скористатися перевантаженням спливаючими вікнами, щоб змусити користувачів погодитися з уразливістю безпеки.

Попри це, Google активно реалізує зміни та розпочав поетапне вилучення розширень, що використовують файли Manifest V2 з Chrome Web Store — uBlock Origin не стане єдиним у цьому процесі.

Невдовзі розробникам, у тому числі тим, які працюють над такими альтернативами, як Adblock Plus чи AdGuard, буде необхідно адаптуватися до вимог Manifest V3, інакше вони не зможуть розміщувати свої продукти в Chrome.

Нові правила Google, швидше за все, торкнуться всіх браузеров Chromium, включаючи Chrome і Microsoft Edge (сторінка підтримки Microsoft показує, що Edge втрачає доступ до API Web Request). Хоча це звучить похмуро, у вас все ще є кілька варіантів продовжувати блокувати рекламу, як ви це робили завжди.

Активуйте блокувальник реклами ще раз.

На даний момент є просте, але тимчасове рішення, яке дозволяє знову запустити uBlock Origin або інші блокувальники реклами Manifest V2: просто увімкніть їх знову.

Згідно з інформацією з блогу Google Chromium, компанія наразі проводить автоматичне відключення всіх розширень Manifest V2, що, ймовірно, включає в себе ваші блокувальники реклами. Проте, на певний період часу, користувачам надається можливість вручну активувати їх знову.

Якщо браузер Chrome сповіщає вас про те, що блокувальник реклами деактивовано, дотримуйтесь цих кроків, щоб активувати його знову:

На жаль, Google поки не уточнив, коли ця опція зникне, але на даний момент вона дозволить вам продовжувати користуватися веб-сайтами без реклами, як завжди.

Використовуйте оновлену версію вашого улюбленого блокувальника реклами

У компанії Google заявляють, що "більше 93 відсотка розширень, що активно підтримуються, в Chrome Web Store працюють на Manifest V3, а всі найпопулярніші розширення для фільтрації контенту мають доступні версії Manifest V3 - з опціями для користувачів AdBlock, Adblock Plus, uBlock Origin і AdGuard" .

Це правда, хоча через різницю між Manifest V3 і V2 версії V3 для цих блокувальників реклами можуть не стати для вас відповідною заміною. Це справді індивідуальний випадок.

Редакція XDA протестувала uBlock Origin та його версію Manifest V3, uBlock Origin Lite. Вони заявили, що "загалом не помітили жодних реальних відмінностей". У той же час розробник uBlock Origin Lite не так впевнений.

"Цілком ймовірно, що сайти, які ви відвідуєте, не потребують специфічних функцій фільтрації, притаманних uBO, тому ви, можливо, не помітите різниці," - зазначив розробник Реймонд Хілл. Проте він також підкреслив, що в цілому uBOL може виявитися менш дієвим на веб-ресурсах, що застосовують технології протидії блокуванню контенту.

Це багато в чому залежить від ваших звичок, але якщо ви відвідуєте лише кілька однакових сайтів, можливо вам підійде просте використання версії вашого улюбленого блокувальника реклами, сумісної з Manifest V3.

Якщо Google деактивував ваш активний блокувальник реклами, спробуйте завантажити новішу версію та перевірити, чи вона задовольняє ваші вимоги.

Оновлені версії Manifest V3 для ряду відомих блокувальників реклами:

Безперечно, найкращий спосіб обійти правила Google - не використовувати його продукти. Існують і інші браузери, крім Chrome, і вони не переслідують блокувальників реклами так само активно.

Найголовніше, на що слід звернути увагу, те, що не всі браузери, крім Chrome, вільні від втручання Google. Це тому, що багато альтернатив Chrome, такі як Edge від Microsoft, працюють на тій же базовій технології, яка називається Chromium.

Для того, щоб ваші блокувальники реклами продовжували працювати як завжди, найкращим варіантом, ймовірно, буде Firefox від Mozilla. Firefox працює не на Chromium, а на своєму двіжку під назвою Gecko. І хоча Firefox також підтримує версію Manifest V3, програма вносить одну ключову зміну: вона дозволяє розробникам продовжувати використовувати API Web Request.

Це свідчить про те, що блокувальники реклами зможуть функціонувати в звичному режимі, без необхідності вносити зміни чи оновлювати версію.

За словами розробника uBlock Origin, розширення працювало краще в Firefox ще до переходу Chrome на Manifest V3 через те, як браузер обробляв його під час запуску, і тепер він ще більше наполягає на цій позиції після того, як помітив, що Chrome почав відключати не Lite-версію його розширення для деяких користувачів.

Є багато інших вагомих причин перейти з Chrome на Firefox, включаючи вбудований захист від даних трекерів, навіть без використання розширень. Він також включає зручний інструмент імпорту, який спрощує перемикання, тому варто спробувати, якщо ви втомилися від контролю Google над ринком браузерів.

Існують інші браузери, які не використовують Chromium, серед яких можна виділити Safari та кілька альтернатив Firefox, що базуються на движку Gecko. Проте, оскільки Safari не підтримує API для веб-запитів, він не є найкращим вибором замість Chrome. Блокувальники реклами в Safari стикаються з подібними обмеженнями, як і у Chrome, і, наприклад, uBlock Origin навіть не доступний на платформі Safari.

Однак альтернативи Firefox, такі як LibreWolf , є сильними ставками, оскільки вони базуються на тій самій базовій технології. Вони також зазвичай зосереджені на більш надійному захисті конфіденційності, ніж Firefox, а LibreWolf навіть поставляється з uBlock Origin.

Якщо вам не до вподоби браузер, заснований на Gecko, ви можете скористатися DuckDuckGo. Цей браузер не підтримує розширення і використовує движок Blink, який пов'язаний з Chromium, на платформі Windows. Проте, він прагне інтегрувати технології з відкритим вихідним кодом, щоб забезпечити блокування трекерів і захистити вашу конфіденційність в інтернеті якомога ефективніше.

Хоча це не призводить до повного видалення реклами, проте воно ефективно очищає від багатьох небажаних оголошень.

Related posts