Експерти висловили сумніви щодо стелс-можливостей винищувача Су-57.


Спостерігачі виявили кріплення на фюзеляжі літака, які загалом негативно впливають на стелс-характеристики російської машини.

Нещодавно російський винищувач Су-57 привернув значну увагу на авіасалоні Airshow China 2024, що проходив у Чжухаї, Китай. Проте, замість того, щоб викликати захоплення завдяки своїм інноваційним технологіям, літак став об'єктом критики через одну особливість, що поставила під сумнів його стелс-можливості, зазначають оглядачі Bulgarian Military.

Фотографії, отримані від одного з очевидців, продемонстрували конструктивні деталі, які раніше були маловідомі широкій аудиторії. Це викликало нові питання стосовно справжнього рівня радіолокаційної невидимості цього винищувача. Важливо зазначити, що експерти вже неодноразово висловлювали сумніви щодо стелс-можливостей нової російської авіаційної машини, акцентуючи увагу на особливостях кріплень для ракет Х-59.

Цього разу основною темою для дискусій стало використання гвинтів замість заклепок у конструкції Су-57 для кріплення панелей. Виступаючі гвинти на поверхні літака формують незначні нерівності, що можуть підвищити радіолокаційне відображення, що негативно впливає на аеродинамічний профіль, який є критично важливим для стелс-технологій.

Експерти вказують на те, що гвинти, на відміну від заклепок, виявляються менш стійкими до значних навантажень і вібрацій. Це викликає побоювання щодо тривалості роботи з'єднань під час бойових операцій та аеродинамічних перевантажень.

Таким чином, ці недоліки можуть заважати радіопоглинаючим матеріалам рівномірно охоплювати поверхню літака. Наявність нерівностей або мікротріщин у шарах таких покриттів здатна значно зменшувати ефективність стелс-технологій і збільшувати ймовірність виявлення літального апарату радарами.

У порівнянні з ними, американські літаки F-22 Raptor і F-35 Lightning II мають значно нижчі показники радіолокаційного поперечного перерізу (RCS), що робить їх провідниками у сфері технологій малопомітності. Винищувач F-22, з його ефективною площею розсіювання всього 0,0005 кв. м, виступає як еталон у прихованості, тоді як F-35, з RCS приблизно 0,005 кв. м, компенсує свої обмеження завдяки сучасним системам виявлення та зв'язку.

Су-57, з ймовірним радіолокаційним відбиттям (RCS) у межах 0,1-0,5 кв. м, значно відстає від своїх американських аналогів, що ставить під сумнів стратегічні пріоритети та технологічну розвиненість Росії.

Історія з російським Су-57, що знову виявила його конструктивні недоліки, підкреслює труднощі, з якими стикається РФ у розробці сучасних стелс-винищувачів.

Фотографії, зроблені під час авіасалону, підтверджують, що технічні рішення, вибрані для сучасного винищувача російських ВКС, не дозволяють йому конкурувати з найкращими літаками п'ятого покоління. Це свідчить про суттєве відставання в виробничих та інженерних нормах. У майбутньому така ситуація може негативно позначитися на військових стратегіях та технологічному прогресі авіаційної промисловості Росії, відзначили експерти.

Нагадаємо, на думку геополітичного аналітика Брендона Вейхерта, російський Су-57, заявлений як стелс-винищувач п'ятого покоління, так і не був широко розгорнутий в Україні. Причиною цього стали не якості літака, а його поточний стан, кількість машин і дорожнеча у виробництві.

Related posts