В Естонії тривають акції протесту проти інфраструктурних перешкод на водних межах з Росією.
Департамент поліції та охорони кордонів Естонії (PPA) має намір випробувати різні рішення для створення водної інфраструктури в тих районах на естонсько-російському кордоні, де існує більша ймовірність нелегального перетворення прикордонних вод.
Про це, як пише "Європейська правда", повідомляє ERR.
У червні прикордонники затримали чотирьох чоловіків, які незаконно перетнули кордон Естонії, перепливши річку Нарва. Через місяць 13 громадян Індії спробували дістатися до країни, використовуючи гумовий човен через озеро Ляммі.
Заступник генерального директора PPA Вейко Коммусаар підкреслив, що з 338-кілометрової довжини кордону між Естонією та Росією лише 135 кілометрів є суходільними.
"У контексті пілотного проєкту ми аналізуємо перспективи створення водної інфраструктури на нашому східному кордоні. Для цього ми дослідили різноманітні рішення, які реалізовані в інших країнах," - зазначив Коммусаар.
Поліція обрала для проведення тестування два варіанти. Перший з них представляє собою довгу мережу з'єднаних буїв, закріплених на дні водойми. Ця система спроектована так, що при спробі перетнути її, човен або інший транспортний засіб зазнає значних пошкоджень.
"У надзвичайно важких ситуаціях можна знайти навіть апарати з гострими лезами," - підкреслив Коммусаар.
Влітку 2023 року на річці Ріо-Гранде, що проходить на кордоні з Мексикою, штат Техас встановив ланцюг буїв довжиною кілька сотень метрів. Адміністрація Джо Байдена намагалася заборонити цю конструкцію, стверджуючи, що вона ускладнить навігацію для човнів, проте суд ухвалив рішення на користь штату.
Інше можливе рішення для припинення нелегальної міграції - спрощений паркан, що плаває на понтонах.
Департамент поліції та прикордонної охорони виділить один мільйон євро на трирічний пілотний проект. Комісар зазначив, що наразі ще не час робити висновки щодо можливого розширення плавучої інфраструктури на весь східний водний кордон у майбутньому.
Серед інших завдань, департамент має намір під час тестування визначити, які системи є найбільш придатними для умов швидкої течії річки.
"Ще одне важливе питання стосується того, що відбуватиметься з системами в зимовий час. Чи можна залишити їх у воді на зиму, і чи здатні вони витримати морози та ожеледь?" - зазначив Коммусаар.
Тестування стартують у наступному році. Основний акцент буде зроблений на тих зонах, де найбільш легко можна перейти кордон.
Нагадаємо, що навесні цього року російські прикордонники демонтували більше 20 буїв, які були розташовані для маркування територіальних вод на річці Нарва.
Унаслідок інциденту з тимчасовим повіреним у справах Російської Федерації в Естонії Ленаром Салімулліним, його викликали до Міністерства закордонних справ Естонії.
Прем'єр-міністерка Латвії Евіка Сіліня висловила осуд на адресу російських прикордонників, у той час як міністр закордонних справ Фінляндії Еліна Валтонен охарактеризувала дії Росії як ворожий крок.