Росія не здатна самостійно виконувати ремонт літаків: яка країна забезпечує технічне обслуговування авіації РФ?
Російська авіакомпанія iFly отримала відремонтований літак Airbus A330, який пройшов технічне обслуговування в Ірані. Причиною цього стала нездатність Росії самостійно ремонтувати літаки через санкції Заходу.
Російський авіалайнер. Зображення з публічних джерел.
В останні дні вересня з Тегерана до московського аеропорту "Внуково" приземлився літак, який має бути використаний для внутрішніх авіаперевезень у Росії. Цей літак був відправлений в Іран у відповідь на західні санкції, які ускладнили Росії доступ до обслуговування та купівлі запчастин для ремонту цивільних повітряних суден.
Це стало яскравим прикладом того, як Росія залежить від закордонних сервісних центрів для обслуговування своєї авіації. Незважаючи на наявність власних потужностей для технічного обслуговування літаків Airbus, деякі специфічні процедури, такі як ремонт шасі, вимагають технологій і знань, яких бракує російським спеціалістам. Внаслідок цього, Росія вимушена шукати підтримки в Ірану, куди з минулого року почала відправляти свої пасажирські літаки.
Іран скористався можливістю, яку надали ослаблені західні санкції під час укладання ядерної угоди в 2015 році, і розпочав будівництво центрів ремонту літаків Airbus на своїй території.
Раніше портал "Коментарі" повідомляв, що Росія вимагає компенсації від Канади на 100 мільйонів доларів. Російська авіакомпанія "Волга-Дніпро" оголосила про початок арбітражного розгляду справи у зв'язку з арештом літака Ан-124-100, який з 27 лютого 2022 року стоїть в міжнародному аеропорту в Торонто. Крім того, Росія також не може повернути літак з Німеччини, який потрапив у схожу ситуацію та заблокований у місцевому аеропорту через санкції.
Також "Коментарі" писали про таємничі рейси до Мінська. У столиці Білорусі приземлились чотири пасажирські літаки.