"Співпраця автономних". Теми обговорення на форумі українських бізнесменів.
24 жовтня, у конгресно-виставковому центрі "Парковий", відбувся форум "Партнерство незалежних", який був організований агропромисловим холдингом "Астарта-Київ" спільно з проєктом "Економічна правда". У заході взяли участь більше 200 учасників з малого та середнього бізнесу з семи регіонів України, а також представники урядових структур, місцевих громад і великих компаній.
Основна мета події полягає в обміні досвідом з українськими бізнесменами та відкритті можливостей для отримання фінансових ресурсів і виходу на нові ринки, як в Україні, так і за її межами.
На дискусійних панелях обговорювали, як суспільству та бізнесу співпрацювати, створювати додаткову економічну та соціальну вартість у непрості часи. Гості форуму обмінювалися практичними порадами для залучення коштів з метою початку або розширення власної справи, пошуку каналів продажу, а також ділилися своїми історіями успіху.
Захід організовано в рамках грантового проєкту "Курс на Незалежність", партнерами якого є Astarta-Kyiv, благодійний фонд "Повір у себе", Уряд Німеччини - Федеральне Міністерство економічної співпраці та розвитку (BMZ) та німецький банк розвитку DEG.
Форум було урочисто відкрито Іриною Іванчик, співзасновницею благодійного фонду "Повір у себе", Світланою Мозговою, директоркою з управління персоналом, корпоративного партнерства та комунікацій компанії "Астарта", а також Сонєю Хус, старшою менеджеркою DEG Impulse.
Перша дискусійна панель "Партнерства незалежних" була присвячена темі підтримки та розвитку підприємництва на регіональному рівні. У заході взяли участь заступниця міністра економіки Тетяна Бережна, перший заступник міністра аграрної політики Тарас Висоцький, а також директор зі стратегічного маркетингу та комерційної діяльності компанії Астрата Вячеслав Чук.
Представники держави розповіли про різні програми, які уряд пропонує для підтримки та започаткування власного бізнесу. Так, Тетяна Бережна представила результати доступних грантових програм для бізнесу від Міністерства економіки, а Тарас Висоцький розповів про програми для фермерів від Міністерства агрополітики: гранти на створення садів та теплиць, передусім орієнтовані для малого та середнього бізнесу.
Окрім державних грантів, існують і приватні варіанти підтримки для малого та середнього бізнесу. Наприклад, Вячеслав Чук з компанії "Астрата" розкриває причини, чому підприємства повинні надавати гранти іншим бізнесам. Він вважає, що це питання відповідальності та партнерських відносин: "Наша мета – сприяти розвитку сильної економіки, де малий та середній бізнес зможе розвиватися поряд з нами та сплачувати податки. Ефективна співпраця між великим бізнесом і малими підприємствами може стати важливим фактором для економічного зростання України".
У рамках заходу представники успішних бізнесів, які скористалися грантами програми "Курс на незалежність", ділилися своїм досвідом та досягненнями в розвитку справи. На сцені виступила Катерина Олійник, засновниця органічного виробництва перців "Кучерява фермерка", яка розповіла, як завдяки отриманому гранту вона планує запустити новий етап переробки. Також свою історію успіху презентувала Любов Лисенко, засновниця компанії "Біобаланс", що спеціалізується на біометодах захисту рослин, і яка, отримавши грант, розширює використання безпілотників у сільському господарстві.
Під час форуму проходила виставка крафтових товарів від українських виробників, де учасники мали можливість зустрітися з майстрами, які займаються виготовленням сирів, м'ясних виробів, морозива та багатьох інших продуктів.
Оцінити власний соціальний вплив на суспільство може бути складніше, ніж порахувати прибуток власного проєкту. Про те, як це зробити, і як бізнес може впливати на життя суспільства довкола розповідала Ірина Рубан, співзасновниця та партнерка Ruban Litvinova Social Impact advisory.
На наступній дискусійній панелі до розмови приєдналися Світлана Мозгова, директорка з персоналу, корпоративного партнерства та комунікацій компанії Астарта, Роман Полікровський, голова Збаразької громади, та Уляна Токарєва, заступниця міністра соціальної політики. Учасники панелі обговорювали, як у часи нестабільності знайти джерела стійкості. Чи може таким джерелом стати багатостороння співпраця між бізнесом, громадами та державними структурами?
Вихід на міжнародні ринки є ключовим кроком для бізнесу, що прагне не лише збільшити обсяги продажів, але й покращити свої виробничі процеси. Дмитро Крошка, голова Української асоціації аграрного експорту та співзасновник компанії USPA, поділився своїм досвідом у сфері експорту українських агропродовольчих товарів, зокрема фруктів та ягід. Він наголошує на важливості акценту на якості продукції замість її кількості, а також рекомендує підприємцям зосередитися на продажу товарів з урахуванням їхньої справжньої вартості.
Вадим Гришин, один із засновників компанії snEco, поділився з колегами корисними порадами щодо того, як знайти покупців за межами України. Він акцентував увагу на важливості участі у виставках, які можуть сприяти популяризації бізнесу на міжнародній арені. Анна Любима, директорка дирекції міжнародного співробітництва Торговельно-промислової палати, також надала цінні рекомендації щодо ведення переговорів з іноземними партнерами та розповіла про ресурси, куди підприємства можуть звертатися за підтримкою для виходу на зовнішні ринки.
Заключна панель була присвячена розширенню на внутрішньому ринку, а саме - як потрапити на полиці до великих ритейлерів. Керівниця напрямку "Лавка традицій" Марина Булацька та директор з маркетингу мережі АЗК WOG Геннадій Карлінський розповіли про те, з чого складається перемовний процес між постачальниками та мережами, чому великих ритейлерів не варто боятися. Спікери розповіли про те, що є найважливішим у відборі постачальників, та поділилися історіями успіху бізнесів, які з малих завдяки співпраці виростали до великих самостійних гравців на ринку.